fbpx
  • Home
  • Skole dra sélf die las van kragvoorsiening

Skole dra sélf die las van kragvoorsiening

0 comments

Die elektrisiteitskrisis in Suid-Afrika het ‘n enorme impak op onderriginstellings, veral skole. Die huidige omstandighede dwing skole om sélf vir hul kragopwekkers, sonpanele, brandstof en batterye te betaal om die ligte aan te hou, veral met eksamens wat nou afgelê word. Dit plaas ‘n addisionele finansiële las op skoolgemeenskappe, maar is vir baie die enigste uitkoms.

Die staat, wat verantwoordelik is vir die voorsiening van basiese dienste soos elektrisiteit, maak geen bydrae tot die implementering of instandhouding van hierdie alternatiewe kragbronne nie. Ironies genoeg word die infrastruktuur, wat deur die skoolgemeenskap befonds word, uiteindelik deel van die skool en daarom staatsbesit.

Die Solidariteit Skoleondersteuningsentrum (SOS) het met verskeie skole gesels en hul terugvoer oor die situasie sluit die volgende in:

1. Kragtekorte het ‘n aansienlike impak op hoërskole, spesifiek vir vakke soos IT, Verbruikerstudiesen RTT wat ‘n praktiese komponent insluit en van elektrisiteit afhanklik is.“Die grootste impak is natuurlik op die hoërskole. Dit is baie duur vir die skole en raak die begroting ernstig,” het een skoolhoof aangedui.

2. Ander skole maak gebruik van alternatiewe oplossings soos omskakelaars (inverters), maarlangdurige beurtkrag laat hulle gereeld sonder antwoorde.“Almal moet maar net seker maak hul tablets en rekenaars is vol gelaai.”

3. Daar is skole wat reeds groot bedrae geld belê het in alternatiewe kragbronne soos sonpanele,selfs ten koste van ander prioriteitsprojekte.“Ons het die sogenaamde “bullet” gebyt en R2-miljoen se solar-sisteem geïnstalleer. Alhoewel ons beursie nou leeg is, het ons krag.”

4. Sommige skole is reeds vroeër die jaar gedwing om ‘n kragopwekker te installeer. “Behalwe diegroot koste aan diesel, behoort beurtkrag nie verder ‘n impak op ons te hê nie.”

Die impak van beurtkrag en die afwesigheid van krag tuis het ook ‘n groot invloed op leerders se voorbereiding vir eksamens, spesifiek tydens die matriekeksamen wat tans aan die gang is. Die SOS en skole doen ‘n beroep op die staat om hierdie kwessie dringend aan te spreek en die nodige ondersteuning daarvoor te bied.